سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به جمع آوری اطلاعات موقوفات و اسناد وقفی، در قالب سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات گفت : در این راستا ، اجرای امینانه نیات واقفان براساس اطلاعات سامانه، اولویت اصلی اوقاف در سال 94 است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی ، مدیر کل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش مسئولان روابط عمومی ادارات کل اوقاف استان ها اظهارداشت : هدف از برگزاری این همایش دو روزه که روز دوم آن ، با حضور معاونان و مدیران کل ستاد و ادارات کل اوقاف استان ها و مسئولان فرهنگی برگزار می شود ، بررسی اولویت های برنامه ای تا پایان سال 93 و تشریح اولویت های سازمان در سال 94 است.
 
وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی برنامه های سال 94 سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان است، گفت : اجرای امینانه نیات واقفان، همواره طی 5 سال اخیر در دستور کار سازمان اوقاف بوده است اما باتوجه به اقدامات و اخذ اطلاعات و آمارهای دقیق از موقوفات کشور طی سالهای اخیر، هم اکنون آمار و نقشه اطلاعاتی موقوفات کشور در قالب سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه گردآوری و تدوین شده است و بدین جهت در سال 94 ، تمام ظرفیت و ارکان سازمان، در راستای اجرای امینانه نیات واقفان تلاش خواهند کرد.
 
ربیعی با اشاره به اینکه هم اکنون اوقاف به یک بلوغ و تکمیل اطلاعات در خصوص موقوفات دست یافته است ، تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ، مشخص است که در چه تاریخ و مکانی در یک استان، باید نیت یک موقوفه اجرایی شود.
 
مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه براساس ماموریت سازمانی ، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ، مامور اجرای نیات واقفان خیراندیش است ، افزود : براساس اطلاعات جمع آوری شده در سامانه ، اجرای امینانه نیات واقفان، با تکیه بر اطلاعات دقیق در دستور کار قرار گرفته و در این راستا، تمام معاونت ها ، ادارات کل و ارکان سازمان مأمور اجرای امینانه نیات واقفان هستند و شرح وظایفی برای هریک تعریف شده است.
 
وی وظیفه روابط عمومی ها را در این زمینه ، اطلاع رسانی و تبلیغات برشمرد و تصریح کرد : اطلاع رسانی اجرای امینانه نیات از طریق ابزارهای رسانه ای و بهره گیری از تبلیغات به عنوان شیوه اطلاع رسانی مستقیم و در نهایت تعامل فی مابین با دستگاه ها و نهادهای مرتبط، وظیفه و مأموریت مسئولان روابط عمومی است.
 
ربیعی با اشاره به اینکه برای اولویت های پیش بینی شده سازمان اوقاف در سال 94 ، ماموریت هریک از معاونت ها و ادارات کل ستاد و استان ها مشخص شده است ، گفت : اجرای امینانه نیات واقفان ، تحول در منابع انسانی و تحول اقتصادی؛ اولویت برنامه ای سازمان اوقاف در سال 94 است.
 
وی اضافه کرد : یکی از افتخارات مدیریت فعلی در سازمان اوقاف ، تبدیل سبک وقف فردی به وقف جمعی است که باتوجه به شرایط کنونی اقتصادی جامعه، نیازمند تحول بود و عرضه اوراق وقف یکی از مصداق های این تحول است.
/2759/